By: Andrew Ranger Racing
August 21 2016
Andrew Ranger and the #27 Mopar Parts Dodge team traveled to Antigonish, Nova Scotia to tackle the high banks of Riverside International Speedway for round number nine of the 2016 NASCAR Pinty’s Series on Saturday night. While Ranger is a past winner at the 1/3-mile oval the most recent visit is one the team will quickly like to forget.
From the beginning of on track action during afternoon practice Ranger had his hands full with the #27 Mopar Parts Dodge. “I’ve never had a car like that here,” said Ranger. “We tried some different things but it was really tight” he added.
When the 300-lap feature event began it appeared Ranger had found something in the #27 Mopar Parts Dodge and began to move forward in the field. Quickly inside the top ten he continued to gain positions. “I was trying some different lines and was able to gain some positions,” he stated.
Soon though fortunes for Ranger and the #27 Mopar Parts Dodge would change. As the race neared the midway point he suffered a flat left front tire that would bring out a caution period and slow the field. In addition to losing ground due to the flat Ranger was also penalized for causing the caution period.
“I’m extremely upset that we received a penalty and had to serve a stop and go penalty,” said the dejected driver.
Ranger then went about salvaging what he could after being set back in the field. Using all his skills he worked the #27 Mopar Parts Dodge as hard as he could to recover. Regrettably he would be forced to retire early due to mechanical issues.
“It’s very disappointing to have this kind of race. I have to thank the Team Mopar guys for working so hard, but now we put this one behind us and we focus on the next race at CTMP. It’s a track that we won at earlier this year”.
After eight races Andrew Ranger is second in the overall championship standings.
Andrew Ranger and the #27 Mopar Parts Dodge team are back in action next this coming Saturday August 20th at Riverside International Speedway near Antigonish, Nova Scotia.
Race fans can also get more information and follow the #27 Mopar Parts Dodge team all season by going to www.mopar.ca and clicking on Motorsports.
Soirée Difficile Pour L’équipe Mopar À Riverside
Andrew Ranger et l’équipe Mopar Parts Dodge ont voyagé à Antigonish, Nouvelle-Écosse, pour attaquer la piste de Riverside International Speedway lors de la neuvième manche de la saison 2016 de la série NASCAR Pinty’s samedi soir. Andrew Ranger a déjà été victorieux sur le circuit oval d’un tier de mile, par contre la visite la plus récente serait probablement une visite que l’équipe aimerait oublier rapidement.
Dès le début de l’action en séance d’essai en après-midi, Ranger avait les mains pleines avec la Mopar Parts Dodge #27. « Je n’ai jamais eu de voiture comme ça ici, »disait Ranger. « On a essayé différents réglagles mais c’était très serré, » ajoutait le pilote.
Au moment où l’épreuve de 300 tours a commencée, Ranger semblait avoir trouvé quelque chose sur la Mopar Parts Dodge #27 et commença à monter le peloton. Rapidement dans le top 10 il continua à gagner des positions. « J’essayais des lignes différentes et j’étais capable de gagner des positions, » disait-il.
Rapidement la chance de Ranger et de la Mopar Parts Dodge #27 changea. Au moment de l’arrêt prévu à la mi-course, une crevaison à l’avant gauche donna la première situation de drapeau jaune de la soirée et ralentissait le peloton. En plus de manquer d’adhérence à la suite de la crevaison, Ranger reçu une pénalité pour avoir causé la neutralisation.
«Je suis extrêmement fâché qu’on ait reçu une pénalité et qu’on ait dû faire un stop and go aux puits, » disait le pilote visiblement déçu.
Ranger a continué à courser et à se battre avec les moyens qui lui restaient après avoir perdu beaucoup de positions. La voiture Mopar Parts Dodge #27 et Ranger donna tout ce qu’ils avaient pour remonter quelques positions. Malheureusement, il fut contraint à l’abandon assez rapidement à la suite de problèmes mécaniques.
« C’est vraiment décevant d’avoir ce genre de course. Je dois remercier l’équipe Mopar, les gars ont travaillés tellement fort, mais on doit maintenant mettre celle-là derrière nous et se concentrer sur la prochaine course à CTMP. C’est une piste où on a gagné plus tôt en début de saison ».
Après huit épreuves, Andrew Ranger est deuxième au classement du championnat.
Andrew Ranger et l’équipe Mopar Parts Dodge #27 seront de retour en action dimanche le 4 septembre au circuit Canadian Tire Motorsport Park lors du weekend de la série NASCAR Trucks.
Les passionnés peuvent aussi avoir plus d’information et suivre la voiture Mopar Parts Dodge #27 toute la saison en se rendant sur le www.mopar.ca en cliquant sur l’onglet Motorsports.