14121104a

Bob Attrell's Hyundai team will be back in the Canadian Touring Car Championship after taking a year off. (Photo-John R. Walker)

 

By: Canadian Touring Car Championship
December 11 2014 
 
 

Following a one year sabbatical, Bob Attrell and his championship-winning G1 Racing Team will return to the Canadian Touring Car Championship presented by Continental Tire series in 2015, fielding a multi-car, Hyundai Canada-backed racing effort.

“In early December, Hyundai Canada signed off on the project, providing us the funding we need to run a full, two-car effort in 2015, and offering us complete technical support,” said Attrell.

The G1 Racing team will have a trio of race proven Hyundai Genesis Coupes at their disposal, all three cars ultimately retrofitted to 2015 specifications. Two of the mounts will be prepared for active duty, while the third model will be used primarily as a back up and show car.

“All of the mechanical work will be done in-house, in our Late Brake Racing shop,” continued Attrell. “The cars haven’t sat idle, but they haven’t done at lot of racing over the past season. We’ve got a full schedule of work ahead of us to get them up to speed for the first CTCC race in May. We’ll go over them front-to-back and top-to-bottom, to make sure that they’ll be fast and ready as soon as they roll out of the hauler.”

Attrell states that his 2015 Driver Lineup has yet to be determined, but knows that whoever ends up behind the wheel of a G1 Racing car will need to match some previously attained, very high standards. In 2011, Sasha Anis guided his #14 Genesis Coupe to the Super Class title, while two season later, Jonathan Rashleigh chased eventual champion Scott Nicol to the Super Class crown, falling just shy of the title, with Attrell unfortunately falling back to fifth place in the 2013 year end tally after a final race, mechanical non-finish.

With financial limitations restricting his racing involvement in 2014, Attrell campaigned only a handful of events in the Ontario-based GT Sprints and GT Challenge divisions. However, off-season negotiations with Hyundai Auto Canada Corporation will allow G1 Racing to return to the Canadian Touring Car fraternity and the pursuit of yet another Super Class title.

Concluded Attrell, “The goal this year is to win the championship. Period. All of the pieces are in place, and we know what it takes to win. The past champions have set the bar pretty high, but I believe that we have the equipment, the ability and the desire to push us to, and well past, that level.”

“We are excited about having the Hyundai Genesis back in CTCC”, says John Bondar, President of CTCC. “They are fast and beautiful cars. They are also fan-favourites and will help to raise the level of competition next season.”

We invite you to download the CTCC 2014 App, follow us on Facebook (@ touringcar.ca) and Twitter (@CTCCracing).

About CTCC

The Canadian Touring Car Championship (CTCC) presented by Continental Tire is a truly Canadian Sports Car Racing Championship and a leader in Canadian motorsports. It provides Canadian race fans with close and exciting competition between some of Canada’s fastest race car drivers. It showcases race cars based on their original street version. B-Spec Class is the entry-level category for sub-compact cars in their stock configuration; Touring Class features cars with minimal modifications, while Super Class machines have powerful and heavily modified engines and advanced aerodynamics. All three classes compete at the same time on the track and challenge for supremacy in their class.

Experience the rush of touring car racing!

 

G1 Racing de retour en CTCC pour 2015

Après un congé sabbatique d'un an, Bob Attrell et son équipe championne G1 Racing, seront de retour en CTCC présenté par Continental Tire en 2015, ajoutant ainsi au peloton une équipe multivoitures supportée par Hyundai Canada.

« Au début décembre, Hyundai Canada entérinait le projet de nous fournir le financement dont nous avons besoin afin de gérer une écurie de deux voitures pour toute la saison 2015 en plus de nous offrir une assistance technique complète », a déclaré Attrell.

L'équipe G1 Racing aura un trio de voitures Hyundai Genesis Coupe éprouvées et compétitives à leur disposition, toutes trois modernisés pour répondre aux spécifications 2015. Deux des montures seront préparées pour la course, tandis que la troisième sera utilisée principalement comme voiture de rechange et pour démonstration.

« Tout le travail mécanique sera fait à l'interne, dans notre atelier Late Brake Racing », a poursuivi Attrell. « Les voitures ne sont pas restées au repos, mais elles n’ont pas fait beaucoup de courses au cours de la saison passée. Nous avons une bonne charge de travail qui nous attend pour qu’elles soient prêtes pour la première course du CTCC en mai. Nous allons passer en revue d’avant en arrière et de haut en bas pour nous assurer qu'elles seront prêtes et compétitives dès qu’elles sortiront de la remorque. »

Attrell affirme que son alignement de pilotes 2015 n'a pas encore été déterminé, mais il sait que celui qui finit derrière le volant d'une voiture G1 Racing devra correspondre à certaines normes, précédemment atteintes, très élevées. En 2011, Sasha Anis a mené sa Genesis Coupe # 14 au titre de champion de la classe Super, tandis que deux saisons plus tard, Jonathan Rashleigh pourchassait l’éventuel champion Scott Nicol au titre de la classe Super, échappant de très peu à la victoire. Puis Attrell, qui malheureusement s’est retrouvé à la cinquième place à la fin de l'année 2013 en raison d’un bris mécanique.

Avec des contraintes financières limitant sa participation aux courses en 2014, Attrell s’est vu participer à seulement une poignée d'événements dans les divisions régionales GT Sprints et GT Challenges en Ontario. Cependant, les négociations avec Hyundai Auto Canada Corporation permettront à G1 Racing de revenir à la fraternité CTCC et à la poursuite d'un autre titre en classe Super.

Attrell conclut, «L'objectif cette année est de remporter le championnat. Point. Toutes les pièces sont en place, et nous savons ce qu'il faut pour gagner. Les derniers champions ont mis la barre assez haute, mais je crois que nous avons l'équipement, la capacité et le désir de nous propulser à, et bien au-delà de ce niveau. »

Nous vous invitons à télécharger l’application CTCC 2014 et à nous suivre sur Facebook (@touringcar.ca) et Twitter (@CTCCracing).

À propos de CTCC

CTCC présenté par Continental Tire, est leader en sports motorisés canadiens et présente un championnat de course automobile sur circuit routier entièrement canadien, en plus d'offrir aux amateurs de course automobile une compétition sérieuse et excitante entre certains des meilleurs pilotes du pays. CTCC présente des voitures de course reposant sur leur version initiale de production. La classe B-Spec propose une catégorie d’entrée de voitures compactes avec un moteur de production; la classe Touring présente des voitures avec modifications minimales alors que les voitures de la classe Super possèdent des moteurs hautement modifiés et de puissance maximale en plus des compléments d’aérodynamisme plus avancés. Les trois classes se produisent en même temps sur la piste et se défient pour la victoire dans leur classe respective.

Vivez la passion des courses de voitures de tourisme !